In de macht van morgen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
De twee uiteindelijk geformeerde legers leveren onophoudelijk strijd met elkaar in het verleden, heden en toekomst. Beider doel: de geschiedenis in eigen voordeel veranderen. Hoe die oorlog is begonnen weet niemand, en het einde is nog lang niet in zicht:strijden is een dagelijkse bezigheid geworden.
Het plotseling afgesneden worden van tijd en ruimte van een aantal mannelijke en vrouwelijke soldaten leidt echter tot een situatie waarin de onderlinge vijandigheid steeds sterker wordt. De gebeurtenissen volgen elkaar dan snel op en leiden naar een climax die geen oplossing schijnt te bieden...

Fritz Leiber's fantasie, zijn vermogen om spanningselementen ogenschijnlijk onmerkbaar in te voegen en zijn onnavolgbare 'vanzelfsprekende' schrijftrant, hebben van 'In de macht van morgen' dan ook een een enerverende sf-thriller gemaakt. 'The Big time', zoals de oorspronkelijke titel luidt. werd onderscheiden met de Hugo Award. Al lezend zult u ervaren hoe terecht deze onderscheiding aan Leiber werd toegekend
Fantasy & SF
Oolbekkink