In de ogen van de Utrechtse jongen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
In de ogen van de Utrechtse jongen bevat drie verhalen, die zich afspelen in de wijk Overvecht (Utrecht), eind jaren zestig. Leon (12) houdt zich staande in een arena van criminaliteit, geweld, seksualiteit, alcoholisme en racisme.
In het verhaal Inde ogen van de jongen raakt Leon in de ban van twee afschuwelijke foto's van een executie en marteling. Het raakt hem zo diep, dat hij zich helemaal afzondert van zijn normale leven.
Tante Ans vertelt het verhaal van de rivaliteit en een eenzijdige liefde tussen een vrouwhatende papegaai en de geschifte tante van Leon.
De ouders van mijn vader gaat over de liefde tussen grootvader en Leon.

De pen gebruiken om iets te vertellen, is altijd de passe van Leon Depén geweest. Het achtervolgde hem later in zijn jeugd en zelfs nu nog. Na het rondzwerven op het werkgebied, kwam de echte ommekeer toen hij langdurig ziek werd. Een verhaal van zijn hand deed deuren opengaan. Voordat hij het wist, schreef Leon verhalen over zijn jeugd voor een speelfilm. Schrijven en vertellen, dat zal hij altijd blijven doen. Maar nog mooier is om het te delen met de lezer.

Boekscout.nl
01 januari 2015