GENOVESI_In het diepe_LR

In het diepe

Rank 1953 Gelezen 35 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 89 Favoriet 4 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Fabio Mancini, zes jaar oud, groeit op in een klein Toscaans kustplaatsje. Hij woont daar met zijn lieve, zwijgzame vader, beschermende moeder, zijn oma en zijn negen oudooms, die hem mee uit vissen nemen en paddenstoelen met hem zoeken. Zijn chaotische, enorme familie lijkt onoverwinnelijk, tot een onverwachte gebeurtenis op kerstavond hun wereld op zijn kop zet: Fabio’s vader valt van een ladder en raakt in coma. Fabio besluit zijn vader elke week voor te lezen uit een van zijn handboeken, die hij wekelijks bij de kraam van mevrouw Stella koopt. Maar zal zijn vader ooit wakker worden?
In het diepe is een geestige, ontroerende roman over de overgang van kindertijd naar adolescentie, vol angst, eerste liefdes en naïviteit.

Signatuur
09 juli 2019
09 juli 2019

Leren door een ander te helpen

door: Helena van Dijk 4 reacties 1 like

Soms lees je een boek waarvan je al heel snel door hebt dat je er een aantal zeer aangename uren mee zult gaan doorbrengen; tijdens het lezen van de eerste bladzijden ervaar je als lezer een soort sprankelend onderbuikgevoel waardoor de verwachtingen hooggespannen raken. In het geval van In het...

Reacties op: In het diepe