Jaar van de vlinder

Jaar van de vlinder

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 1 Recensies 1
Young adult   Topics 0
In 1997 en 1999 worden Brigitte en haar man de dolgelukkige ouders van twee kinderen uit Colombia. Met volle teugen genieten zij van het tweetal die vanaf dag één dol op elkaar zijn. Alles staat in het teken van het creëren van een warm nest. De oudste, groeit op tot een mooi-, innemend-, hartstochtelijk- en extravert meisje. Ze heeft veel vrienden en vriendinnen, is dol op haar broer en is zojuist aangenomen op de opleiding van haar dromen. Lang heeft ze uitgekeken naar de periode na haar eindexamen want dan 'begint het echte leven.'
Op 30 oktober 2014 verandert het gelukkige en harmonieuze gezinsleven om nooit meer te worden zoals het was. De maanden na de dood van hun dochter probeert Brigitte het laatste jaar van dit prille leven te ensceneren. Vanuit het perspectief van haar dochter zoekt ze naar antwoorden op de vragen die zij zichzelf stelt. Nietsontziend en met een pijnlijke eerlijkheid is zij beschouwer geworden van haar eigen leven door de ogen van haar zo geliefde kind.
Young Adult
Aerial Media Company B.V.
08 maart 2016

Lezersrecensies (1)

Waargebeurd

door: Clas 1 like
Dit boek is een waargebeurd verhaal, vertelt door de moeder over het leven van haar dochter en het abrupte einde. Ze heeft dit geschreven om twee redenen: allereerst om te laten zien hoe veerkrachtig mensen kunnen zijn en liefde het de moeite waard maakt om te vechten in moeilijke tijden. Ten...