Je kunt het ook nooit goed doen

Je kunt het ook nooit goed doen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Ben je net van plan minder vlees te gaan eten, word je berispt omdat je geen vegan bent. Beloon je jezelf met een weekendje weg van je zuurverdiende geld, mag je er niet eens meer heen vliegen.
Het is moeilijk overleven in een wereld waar altijd iemand groener, feministischer, sportiever, rijker of woker is dan jij. Hoe hard je ook probeert. Heb je net de ene deugd onder de knie, loop je alweer achter.
Carmen Felix groeide op in Ede maar woont al bijna 15 jaar in Amsterdam. Op familiefeesten gaat het nooit over consuminderen, op feestjes met vrienden nooit niet. Waar haar ene sociale omgeving op koopjesjacht gaat, staat de ander te demonstreren tegen fast fashion.
En ondertussen kan Carmen de eerstewereldproblematiek haast niet meer aan. Je kunt het ook nooit goed doen is een hilarische schets van een bijzondere tijd.

‘Carmen Felix is de Zwarte Magica van de Nederlandse literatuur: nooit saai, wraaklustig waar nodig en bovenal laat ze iedereen verbijsterd achter.’ Alma Mathijsen

Carmen Felix (1986) probeert met een soms ietwat verkrampte glimlach al haar ergernissen over de wereld op papier te zetten. Dit doet en deed ze o.a. voor &C, LINDA.meiden, Grazia, Veronica Magazine, VICE, OneWorld en De Gladiool. Verder maakt ze soms een uitstapje naar de tv-wereld en deed ze 'dingen' voor Klikbeet, BNNVARA, AVROTROS en De Zwakste Schakel.
Spectrum
07 november 2019