J.K. Rowling - een biografie

Van bijstandsmoeder naar multimiljonair: welk verhaal schuilt er achter het succes van Joanna Rowling?
De vier reeds verschenen delen in de Harry Potter-cyclus zijn inmiddels uitgegroeid tot een ware hype en een doorslaand verkoopsucces. Het schrijven van de boeken bood Joanna Rowling een uitvlucht uit een deprimerend bestaan als bijstandsmoeder. Maar waar haalde zij haar inspiratie vandaan? Zijn er in haar eigen leven mensen aan te wijzen die model stonden voor Harry, zijn vrienden en vijanden?
Sean Smith duikt in het leven van J.K. Rowling en weet verrassende feiten boven tafel te halen die een extra dimensie aan het lezen van Harry Potter geven.
Sean Smith woont en werkt in Londen en werkte als verslaggever en columnist bij de Daily Mirror en de Sunday People. Hij is tevens auteur van Sophie's Kiss en Stone Me!, een boek over de Rolling Stones.

Recensies (1)

Is J.K. Rowling - een biografie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op J.K. Rowling - een biografie