Joe Jackson

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

De Engelse zanger, pianist en songschrijver Joe Jackson is één van de grootste en veelzijdigste talenten uit de Britse popmuziek. Maar omdat ‘het leven van een popster eigenlijk geen boek waard is’ laat de eigenzinnige Jackson zijn onderhoudende en humoristische muzikale autobiografie eindigen als een platenmaatschappij hem zijn eerste platencontract aanbiedt. Een overwinning op de zwaartekracht is het verhaal van een zeer getalenteerde jongen in ogenschijnlijk kansarme omgeving die zijn talent en liefde voor muziek ontdekt en daarmee zijn kansen voor altijd keert. Joe Jackson (1954) brak in 1979 door met de megahit Is She Really Going Out with Him. Hoewel zijn naam daarmee voor altijd verbonden blijft aan new wave heeft hij zich in de jaren daarna ontwikkeld tot een onafhankelijke, eclectische en zeel veelzijdige artiest die altijd voor uitverkochte zalen speelt. Hij is in Nederland zeer bekend en geliefd geworden met de albums Night and Day en Body And Soul. Joe Jackson woont in Berlijn en New York

Xander Uitgevers B.V.
17 september 2020