Jos Brink

Jos Brink kuste koningin Juliana voor het oog van tv-kijkend Nederland. Naar Wedden Dat…? keken op het hoogtepunt 14 miljoen mensen. Met zijn musicals en cabaretvoorstellingen trok hij volle zalen. Hij schreef, schilderde, preekte. En hij maakte, voor die tijd ongebruikelijk, geen geheim van zijn relatie met Frank Sanders.

'Met Jos Brink. Vindt u mij een viespeuk? Nee? Dan is uw zoon het ook niet.' Zo hielp hij een jonge homo die moeite had uit de kast te komen; de ouders verbouwereerd achterlatend.

Deze biografie doet recht aan Brinks enorme betekenis voor de cultuur en voor de positie van homo's, zonder blind te zijn voor de minder mooie kanten van een van Nederlands bekendste televisiepersoonlijkheden.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Jos Brink het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Jos Brink