Josefiens Zevende Hemel

Gelezen 58 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 71 Favoriet 5 Recensies 13
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 12   Topics 0
Na haar scheiding van Engelsman Benedict Barlow vertrekt Josefien Boterenbrood met haar dochtertje Penelope vanuit Engeland naar Nederland, waar ze een eigen vegan patisserie wil beginnen.

Josefien weet het zeker, er is voorlopig geen plaats voor een man in haar leven, en al helemaal geen Engelsman. Nooit meer. Ze is gelukkig zo met haar dochtertje, Franse herder Beau en haar Nederlandse familie.

Maar dan leert ze de aantrekkelijke Luke Lovegrow kennen. Jawel, een Engelsman. Hij is in Den Haag voor een internationale conferentie en het huwelijk van zijn halfbroer.

Een discussie in een café maakt duidelijk dat Josefien en Luke heel anders in het leven staan. Hij overtuigd vleeseter, zij al jaren vegan; hij conservatief en een tikkeltje seksistisch, zij progressief en overtuigd feministe.

Kan er desondanks iets moois opbloeien tussen twee zulke verschillende karakters? Trekken tegenpolen elkaar inderdaad aan? Of is hier sprake van een gevalletje `twee geloven op een kussen, daar rust de duivel tussen'?

Een ding is zeker: aan vuurwerk geen gebrek tussen die twee.

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen