Kaf

Kaf

Rank 3977 Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 2

Een sprankelende roman over liefde, verlies, spijt en de hunkering naar een ander leven.

Kaf is tweeëndertig, leraar Engels en bang om te vliegen. Samen met zijn beste vriend en getuige maakt hij een roadtrip naar Toscane, waar hij gaat trouwen in het familiehuis van zijn verloofde. Gabi wacht op hem in het dorp waar ze als meisje haar zomers heeft doorgebracht. Ondertussen zorgt ze voor haar zieke vader en zoekt ze troost bij herinneringen. Hun bruiloft zal half feest, half afscheid zijn.

Maar wanneer Kaf vertraging oploopt en de tijd begint te dringen, slaat bij hem de twijfel toe. Hij denkt aan zijn opa, die de wereldzeeën bezeilde en in Japan een nieuw leven begon. En hij vraagt zich af: zou ik ook iemand anders kunnen zijn?

Kaf is een pijl in de richting van een huwelijk, maar ook een waaier die opengaat en varianten onthult, alternatieve gedaantes van het verlangen dat je drijft.

Feelgood , Literatuur & Romans
J.M. Meulenhoff
16 april 2019

Lees verder

Hebban recensie

mjvanholsteijn Hebban Recensent

Een roadtrip door een leven vol keuzes

door mjvanholsteijn op 21-06-2019

Joep Stapel schrijft over klassieke muziek in NRC Handelsblad. Hij is redacteur bij dodo/nododo, een ‘tijdschrift in de geest van Lewis Carroll’. Daarnaast recenseert hij voor het literaire weblog Tzum. In april 2019 verscheen Kaf bij uitgeverij Meulenhoff. Het is zijn debuutroman.

Kaf gaat voornamelijk over de tweeëndertigjarige Kaf. Hij woont in Nederland, geeft Engels op de middelbare school...

Lezersrecensies (1)

Meeslepende zomerroman

door: Bookreviewer89 1 like
Spannend verhaal, goed geschreven. Korte, pakkende hoofdstukken. Beeldend geschreven, je ruikt de geuren, hoort de geluiden als het ware... Mooi, de verschillende perspectieven van de twee hoofdpersonen.