Kijk af van de eb

'Kijk af van de eb' is een ode aan de puurheid. Aan het afbreken van muurtjes en het pellen van schillen. Peter Dofferhoff gaat in deze bundel met de billen bloot. Het leven schuurt en krast, maar juist dit maakt het de moeite meer dan waard. Passie heeft volgens hem voeding nodig. "En tegenslagen zijn de brandstof", aldus Dofferhoff. Maar puurheid is ook kwetsbaarheid. Met zijn poëzie en proza ageert de auteur dan ook tegen poespas en façade. "Het leven wordt pas echt interessant als mensen een sukkelaar durven te zijn."

Peter Dofferhoff (1978) werd geboren in het Zuid-Hollandse Lisse. Nieuwsgierigheid en een open blik waren al van jongs af aan aanwezig. Na de havo koos hij voor de School voor de Journalistiek in Utrecht, maar al snel belandde hij bij een uitgeverij van kranten. Hij was onder meer eindredacteur van het Leids Nieuwsblad. Hier werd zijn liefde voor de Nederlandse taal verder aangewakkerd. Na een lange journalistieke carrière gooide hij het in 2018 over een andere boeg. 'Human interest' kreeg een nieuwe vorm in het onderwijs. Momenteel werkt hij met kinderen met leer- en/of gedragsproblemen op een SBO-school in Amstelveen. Kijk af van de eb is zijn debuutbundel.

Poëzie
Poezie
Brave New Books
09 juni 2021
09 juni 2021

Reacties op: Kijk af van de eb