Koersdagen

`Ik ben een jaar of vijf beroepsrenner als ik een persoonlijk record vestig van achtentwintig slagen. Ik lig op bed en tel. Kalm als de dood is de rustpols. Na drie weken fietsen hoort een hart niet meer zo traag te slaan, en al helemaal niet na een hectische ochtendrit.

Als een vakkundig metselaar construeert Peter Winnen zijn zinnen. Trefzeker, bescheiden, bedachtzaam, observerend, filosofisch, maar vooral ijzersterk. Zijn gevoel voor humor, zijn relativeringsvermogen, oprechtheid en soepele schrijfstijl maken hem de ongekroonde kopman van de Nederlandse wielerliteratuur. Koersdagen is een selectie van zijn nieuwste verhalen.

Peter Winnen (1957) was beroepswielrenner van 1980 tot 1991. Voor NRC Handelsblad, Fiets en De Standaard schrijft hij artikelen en columns. Eerder schreef hij de klassiekers Van Santander naar Santander, Valse start, Stoempwerk, Het snot voor ogen, Pedaalridder en Windbreker en andere verhalen en Wielergeluk.

Is Koersdagen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Koersdagen