Koot & Bie encyclopedie

Gelezen 0 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

De Vieze Man, Jacobse en Van Es, Meneer Foppe. Wie kent ze niet? Tussen 1966 en 1998 creëerden Kees van Kooten en Wim de Bie op televisie een eigen universum, waarin hun typetjes een rechtstreekse afspiegeling waren van het dagelijks leven en de tijdgeest. Keek op de Week trok vijf jaar lang gemiddeld twee miljoen kijkers per uitzending. Dit is het ultieme eerbetoon aan het oeuvre van Van Kooten & De Bie. Een aantal bekende typetjes en sketches zit in ons collectieve geheugen verankerd, maar wat weten we nu werkelijk van ze? Zoek voortaan alles op in de Koot & Bie Encyclopedie. Op alfabet in de Wim & Kees Letterreeks en keurig per aflevering gerangschikt vanuit de 323 officiële televisie-uren die Van Kooten & De Bie maakten. Dit alles overdadig gelardeerd met toelichtingen en leuke weetjes in hun enig juiste, origineel ware historische context. Van ‘oudere jongere’ tot ‘regelneef’: de Koot & Bie Encyclopedie is hét complete naslagwerk en een feest der herkenning voor iedereen.

JEA
14 oktober 2020