Krakeel der katers

Krakeel der katers

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Een weids veldlandschap tijdens een zomerse hittegolf. Flinter, een schriele kater, is op de vlucht voor zijn vele vijanden. Hij houdt zich noodgedwongen schuil op het achtererf van een boerderij. Op een dag valt boven het Watervalbos een mysterieus doek uit de lucht. Het voorval inspireert Flinter tot een list om van de Dikke van het Hulterveld, een bourgondische machtswellusteling, een stuk territorium af te troggelen. Zonder dat hij het beseft, steekt hij hiermee het vuur aan de lont van een nietsontziende machtsstrijd die de ganse streek dreigt te verscheuren. Maar is het Flinter wel om een stukje land te doen? Welk verleden deelt hij met de Dikke? En welk verleden deelt hij met zijn grootvader, op wie hij een beroep doet om zijn plan uit te voeren?
Achter de dolle opeenvolging van ernstige en hilarische avonturen gaat in deze dierenroman een verhaal over persoonlijke conflicten en trauma’s schuil. Want dieren zijn net als mensen…

Patrick Dello is erevoorzitter van de rechtbank van eerste aanleg in Tongeren en voormalig rechter. Voor deze debuutroman liet hij zich door zijn verbeelding terugvoeren naar de boerderij en de velden waar hij zijn jeugd beleefde.

NEVELLAND VZW
19 december 2019