Krijger van de Altaii

Rank 8443 Gelezen 11 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 37 Favoriet 2 Recensies 1
Fantasy & SF Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0
Krijger van de Altaii is een losstaand verhaal van fantasylegende en Rad des Tijds-auteur Robert Jordan over een uitzonderlijk volk.

De waterputten van de Vlaktes drogen op, de geduchte [tandhoorns] groeien in aantallen, en er zijn slechte voortekenen alom. Wulfgar, een leider van de Altaii-mensen, moet strijd leveren met tweeling-koninginnen, krijgsheren, profeten en magie, in de hoop zijn volk te beschermen en een toekomst voor hun veilig te stellen.

Elspeth, een bezoeker uit een andere wereld, heeft de antwoorden, maar het is aan Wulfgar om eerst de juiste vragen te stellen. Wat echter als de kennis die de Altaii kan redden ze ook kan vernietigen?

Krijger van de Altaii is voor nieuwe lezers een perfecte kennismaking met Jordan, en een heerlijk terugkomen voor fans van Het Rad des Tijds.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
Lia Belt
Luitingh Sijthoff Fantasy
14 november 2019
14 november 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André van Broekhuizen

Anne-Claire Verham Hebban Recensent

Latere topauteur nog niet helemaal uit de dop

door: Anne-Claire Verham

Dit is het verhaal van Wulfgar, heer van Twee Paardenstaarten en aanvoerder onder de krijgers van het Altaii-volk. Zijn mensen zijn nomaden die leven op een stoffige vlakte in een andere wereld dan de onze. De mannen zijn strijders met lans en zwaard, de vrouwen zijn ofwel bedienden ofwel wijze...

Reacties op: Krijger van de Altaii