Laat los mijn hand

Gelezen 79 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 170 Favoriet 3 Recensies 23
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 14   Topics 0   Leesclub

Louis Lasker houdt zielsveel van zijn familie – de momenten dat het niet zo is daargelaten. Zijn twee halfbroers, Jack en Ralph, zijn fantastische, lastige mensen, maar heel druk met hun eigen ego’s. Louis’ leven staat in het teken van het verzorgen van zijn vader. Met zijn vieren ondernemen ze per busje een reis van Londen naar Zürich. Hun vader is ongeneeslijk ziek en hij wil op waardige wijze zijn leven beëindigen. In Engeland is dat bij wet verboden. In deze geweldige roadnovel gaat het in feite over de elementaire vragen in het leven en wat er uiteindelijk werkelijk toe doet. ‘Ontroerend’ dekt geenszins de lading, dit boek knalt recht je hart in en laat je na lezing verweesd achter. Docx heeft een uiterst actueel verhaal geschreven en de meest onweerstaanbare en onuitstaanbare personages gecreëerd, rijkgeschakeerd als het leven zelf.

Atlas Contact
01 juni 2017
12 juni 2017

Liefde overwint in roadmovie en filosofische roman

door: Margriet Cobben 1 like

Louis’ vader Larry is ongeneeslijk ziek. Hij heeft ALS en wil zelf kunnen bepalen wanneer hij zijn leven zal beëindigen. Maar in Engeland is dat niet mogelijk, dus wil hij onder begeleiding van zijn drie zoons naar een levenseindekliniek in Zürich. Mantelzorger Louis rijdt zijn vader in een...

Reacties op: Laat los mijn hand