Laat mij gaan moeder

Helga Schneider
LAAT MIJ GAAN, MOEDER
Dit schokkende autobiografische relaas laat zien dat de gevolgen van de Tweede Wereldoorlog tot op de dag van vandaag doorwerken. Helga wordt op jonge leeftijd in de steek gelaten door haar moeder, die als kampbewaakster in concentratiekampen gaat werken. Vele jaren na de oorlog zoekt Helga contact met haar moeder, maar deze kan alleen nog vol trots vertellen over haar periode bij de SS. Wanneer haar moeder in een verpleeghuis zit en elke dag haar laatste kan zijn, zoekt Helga haar nog een keer op. Ondanks haar afkeer, twijfels en angst wil ze antwoorden krijgen op haar vragen. Het blijken antwoorden te zijn die nog altijd schokken.
‘Het boek leest als een trein en laat je achter met een dichtgeschroeide keel. Adembenemend en integer.’ Viva
Helga Schneider (1937) werd geboren in Polen en groeide op in Duitsland en Oostenrijk. Sinds 1963 woont en werkt zij in Itali Haar recentste boek is De brandstapel van Berlijn.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Laat mij gaan moeder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Laat mij gaan moeder