Leif de Pechwolf

Leif de Pechwolf

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Van Gary Northfield, de auteur van de populaire Julius Zebra-serie, verschijnt Leif de Pechwolf op zoek naar het Vikingzwaard, het eerste deel van een nieuwe, grappige serie over een jonge Vikingwolf.

Leif heeft altijd pech. Daarom mag hij nooit mee met zijn vader op ontdekkingstocht. Zijn vader is leider van de Vikingen en wil geen enkel risico lopen dat hij een gek figuur slaat tijdens zijn veroveringsreizen. Leif wil bewijzen dat hij wél stoer en dapper is en geluk brengt. Als hij maar een Vikingzwaard heeft, zoals zijn grote held Vanlandi, een Zweedse krijger-koning. Maar zo’n zwaard vindt Leif natuurlijk niet zomaar. En dan raakt hij ook nog eens bevriend met Toki, de onhandigste papegaaiduiker van de wereld…

Schrijver en illustrator Gary Northfield brak internationaal door met zijn serie over de gigagrappige zebragladiator Julius Zebra. Van deze graphic novels (Rollebollen met de Romeinen, Bonje met de Britten, Ellende met de Egyptenaren en Gedonder met de Grieken) zijn inmiddels meer dan 500 duizend exemplaren verkocht.

‘Northfield weet feilloos aan te voelen waar kinderen van houden.’
Hebban.nl
Kind & Jeugd