Lekker Nederlands

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Van de internationaal bekende blog Stuff Dutch People Like

Wat onderscheidt Nederlanders van andere volkeren? Welke cultuuruitingen zijn typisch Hollands? En hoe denken buitenlanders over ons landje en zijn inwoners?
Colleen Geske biedt een satirische blik op de Nederlandse cultuur door de ogen van een buitenstaander, wat een vlijmscherp, ongezouten en herkenbaar beeld oplevert. Van appelmoes tot Zwarte Piet: Lekker Nederlands neemt alles wat naar oranje riekt genadeloos onder de loep. Want wij Nederlanders blijken maar merkwaardig.
Tegelijkertijd is Lekker Nederlands, gebaseerd op de populaire blog Stuff Dutch People Like, een lofzang op de Lage Landen. Geske portretteert ons oranjeminnende, al fietsend de elementen trotserende en soms wat botte volkje met grappige feitjes, persoonlijke anekdotes en hilarisch commentaar van Nederlanders én buitenlanders, waardoor je vervuld raakt met vaderlandse trots - en een klein beetje zelfspot.

Colleen Geske is auteur van de populaire blog Stuff Dutch People Like. Oorspronkelijk komt Geske uit Winnipeg in Canada, sinds 2004 woont ze in Europa. Haar huidige woonplaats is Amsterdam. Als een antropoloog heeft ze de afgelopen jaren het merkwaardige Nederlandse volk bestudeerd.

'De Canadese weblog die hilarische en ergerlijke gewoonten van Nederlanders op de korrel neemt is een grote hit.'
ad

'Het boek biedt ook de geboren Nederlander verrassende - en soms zorgwekkende - inzichten.'
nrc handelsblad

Stripboeken