Letterfontein [over drukletters]

Joep Pohlen Geert Setola
Letters vormen de basis voor onze geschreven taal, de overbrengers van onze gedachten en verzinsels. Het was er niet zomaar maar heeft zich vanaf de oudste tijd ontwikkeld als een instrument om met elkaar te communiceren. Met maar 26 letters kunnen we alles zeggen of uitleggen. Letterfontein geeft inzicht in de ontwikkeling van het schrift en de lettertypes die daar een gevolg van waren. Geschreven door grafisch ontwerpers geeft het een exposé van onze basislettertypes en verteld het over het werken met letters en de geschiedenis. De vierde en geheel herziene uitgave van Letterfontein werd bekroond met een red dot award voor de vormgeving en met een TDC-award van de Type Directors Club New York. Het is verschenen in 5 talen en een recensie in het Amerikaanse tijdschrift The Atlantic noemt het The World's Best Type Reference Guide.

Is Letterfontein [over drukletters] het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Letterfontein [over drukletters]