Liefde maakt ons

Amy Bloom

Liefde maakt ons

Verontrustende roman over verlangen

en de zoektocht naar geluk

Warmte en genegenheid vindt de kleine Elizabeth Taube niet bij haar ouders maar bij buurman Klein. Hij voert haar chocolaatjes en laat haar in haar ondergoed bontmantels passen. Als aan die intieme middagen in zijn winkel abrupt een einde komt, vindt Elizabeth een nieuw idool in pianoleraar Canetti.

Op haar vrije middagen verzorgt ze de oude mevrouw Hill, die haar streken doorziet en die samen met Max Stone, haar leraar Engels, een vaste plaats in Elizabeths leven gaat innemen. Pas als Elizabeth de zwarte Huddie leert kennen, begint de liefde haar volle betekenis te krijgen.

In bezwerend proza beschrijft Amy Bloom hoe een jonge vrouw de kans op een gerieflijk leven opoffert voor een grote liefde. Ze laat zien hoezeer de liefde het leven vormgeeft. Meedogenloos echt, grappig en messcherp - Amy Bloom geeft ons liefde, die zowel schitterend als pijnlijk is, noodzakelijk en vernietigend.

Amy Bloom is de veelgeprezen auteur van de verhalenbundel Kom tot mij (nominatie National Book Award),

de verhalenbundel Een blinde kan zien hoeveel ik van je houd en meest recentelijk de roman Op zoek, die drie drukken beleefde en in binnen- en buitenland vol lof werd ontvangen.

Op veler verzoek

weer leverbaar.

Nu slechts 6 9,95

'Op zoek is bescheiden van omvang, maar rijk van inhoud. Het bevat zoveel prachtige levensschetsen dat het niet alleen het verhaal vertelt van een individu, maar van een heel volk.' Hans Bouman, de Volkskrant

'Kun je een boeiende roman schrijven over een joodse vrouw die in 1924 naar de VS emigreert? Ja, dat kan. Amy Bloom heeft er zelfs een meesterwerk van gemaakt.'

HP/De Tijd

'Op zoek is niet alleen "zo goed",

het is fantastisch.' Het Parool

Recensies (1)

Is Liefde maakt ons het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Liefde maakt ons