Liefdestijd

Rank 7884 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Liefdestijd - Tiempo de amor | Moderne Nicaraguaanse poëzie
Dit is de titel van deze selectie (ontleend aan een gedicht van Claribel Alegría), die vooral uit gedichten bestaat die de liefde als thema hebben, geschreven door de belangrijkste Nicaraguaanse dichters van de vorige eeuw. Sensualiteit en erotiek, nostalgie en saudade, van vrouwelijke zelfstandigheid en van contradicties die deel uitmaken van de eigen identiteit; van vreugdevol gejuich en van wanhoop; van ironische glamour en van angst over de afwezigheid van de geliefde.
In dit boek zullen de lezers een expressieve stroom van ervaringen en onthullingen over het thema van de liefde ervaren, maar bovenal zullen ze er de interessantste Nicaraguaanse dichters en een groot aantal prachtige gedichten in vinden. Sommige gedichten zijn, om op de initiële bewering van José Coronel Urtecho terug te komen, het beste exportproduct van Nicaragua. Geniet er van!
Deze uitgave is in het Spaans/Nederlands.

Poëzie
Poezie