5dc8fa56086982.34678851

NRC:

Lieg met mij

Rank 3441 Gelezen 150 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 237 Favoriet 14 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 8 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Net buiten een hotel in Bordeaux ziet Philippe een jonge man die als twee druppels water lijkt op zijn eerste liefde. Wat volgt is een aangrijpende terugblik op de tienerjaren van Philippe, en het bepalende moment in zijn leven toen op een winterse ochtend in 1984 twee zeventienjarige jongens elkaar voor het eerst in het geheim ontmoetten. Het is het begin van een verborgen en tragische liefdesrelatie tussen Philippe en zijn schoolgenoot Thomas, die de richting van hun beider levens voor altijd heeft bepaald.
Lieg met mij is een ontroerend coming-of-ageverhaal dat de tederheid én de impact van een eerste liefde perfect weet weer te geven, net als het verdriet om een verloren kans op een gelukkig leven.

De Bezige Bij
07 mei 2020
07 mei 2020

Guy Doms Hebban Recensent

Menig lezer houdt het niet helemaal droog

door: Guy Doms 3 likes

In het voorwoord van zijn korte roman Lieg met mij, gaat de Franse auteur Philippe Besson (1967) meteen met de billen bloot. Hij doet dit met één langgerekte – evenwel perfect leesbare – zin, die bestaat uit vijfhonderdachtenzeventig woorden en eenentachtig komma’s. Grondig onderzoek wijst uit dat...

Reacties op: Lieg met mij