Lieve facebook-vrienden, ik heb borstkanker

Pas na het posten van dit bericht vroeg journalist Caroline Griep (1964) zich af of ze het wel kon: ernstig ziek zijn en tegelijkertijd haar leven delen op Facebook. Ze deed het toch.

Zonder schroom, eerlijk en vaak met verrassende humor beschrijft Caroline in haar blogs op libelle.nl, via Facebook en WhatsApp wat ze meemaakte. Hoe gelukkig ze ondanks alles was met alle lieve mensen om zich heen, maar ook hoe zwaar en eenzaam de tijd na de behandeling was. En over haar schuldgevoel en het daaropvolgende besluit om definitief te stoppen met (te veel) drinken toen tot haar doordrong dat er een belangrijke relatie bestaat tussen alcohol en borstkanker. Ondanks het zware onderwerp is Lieve Facebook-vrienden, ik heb borstkanker licht van toon.

In Nederland krijgen elk jaar zo'n 15.000 vrouwen te horen dat ze borstkanker hebben en dat aantal neemt helaas nog altijd toe. Caroline: 'Als ik deze vrouwen en hun naasten kan helpen met de woorden die ik heb gevonden om te beschrijven wat we meemaken vanaf het moment dat je hoort dat je hét hebt, dan is mijn missie voor dit boek geslaagd.'

Recensies (9)

Meer recensies

Is Lieve facebook-vrienden, ik heb borstkanker het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Lieve facebook-vrienden, ik heb borstkanker