Liever

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 2
In het Europa van 2050 zijn de meeste ziektes onder controle en worden mensen met gemak 120 jaar oud. Als Marc en Felize verliefd worden op elkaar, ondervinden zij welke prijs de maatschappij daarvoor heeft betaald. Keuzevrijheid en privacy zijn ingeruild voor gezondheid, een lang leven lijkt belangrijker dan een inspirerend, verrassend of liefdevol leven. Marc en Felize besluiten zich daar niet bij neer te leggen en gaan op zoek naar een mogelijke uitweg, al gaan ze daarmee in tegen alle geldende normen en negeren ze de heftige bezwaren van beide families.
Liever is een boek over maatschappelijke keuzes, over discriminatie, over pandemie├źn, over het leven en vooral ook over de liefde. Het verhaal schetst de mogelijke consequenties van de keuzes van vandaag voor het leven in de toekomst en combineert dit met een tijdeloos verhaal over een onmogelijke liefde waarvoor de hoofdpersonen alles willen opofferen.

Brave New Books
19 november 2020