Lijndansen

Lijndansen

Rank 718 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Twee vrouwen vertrekken met dezelfde vlucht naar Florida. De ernstig zieke Ava, moeder van drie kinderen, is passagier. Nadine werkt als stewardess. Nadat hun verblijf anders loopt dan voorzien, ontmoeten ze elkaar bij toeval opnieuw. Ze willen allebei nog niet terug naar Nederland en zonder al te veel vragen te stellen of uit te wijden over het waarom, stappen ze bij elkaar in de auto om 1300 mijl naar Texas te rijden en de beroemde countryzangeres Kacey Musgraves te zien optreden. De reis doorkruist vijf zuidelijke Amerikaanse staten en brengt de vrouwen steeds dichter bij elkaar, maar ook dichter bij hun eigen ongemakkelijke
en pijnlijke waarheden, die zich onvermijdelijk aan hen zullen opdringen.
‘Lijndansen’ is een indringende road novel over onbestemde keuzes in de zoektocht naar een escape. Over onverwachte vriendschap, acceptatie en de kracht van muziek.
--- Willemijn Mignot (1976) studeerde rechten in Utrecht en is opgeleid als scenarist aan de ScriptAcademy. ‘Lijndansen’ is haar debuutroman.

Palmslag
24 juni 2022