Lunch in Parijs

Gelezen 19 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 2 Spots 3   Topics 0

Tijdens een weekend in Parijs gaat de Amerikaanse studente Elizabeth Bard lunchen met een knappe Fransman. Ze besluit niet meer naar huis te gaan...
Was het liefde op het eerste gezicht? Of was het de manier waarop haar mes vloeiend door haar pavé au poivre gleed en de roze sappen van de steak zich vermengden met de boterige pepersaus?
Lunch in Parijs is het verhaal van een jonge vrouw verwikkeld in twee gepassioneerde liefdesaffaires: een met haar nieuwe geliefde Gwendal, en een met de Franse keuken.

Gedeeltelijk een liefdesverhaal, gedeeltelijk een kookboek, is Lunch in Parijs een culinaire romantische komedie: terwijl Elizabeth Bard zich door de ups en downs van haar nieuwe leven worstelt, wordt ze gedwongen haar Joods New-Yorkse standaardrecept voor liefde, geluk en maatschappelijk succes aan de te passen.
Gepeperd met heel veel tongstrelende recepten zoals een zomerse ratatouille, een omelet met geitenkaas en artisjokharten, gegrilde zeebaars met tomaten-mangosalsa en amandelcakjes met frambozen, is lunch in Parijs een verhaal om verliefd op te worden.

Danielle Stensen
Prometheus