Lydie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
De Steeg van Baron Van Dick? Zo kent niemand het straatje dat doodloopt op een muur met daarop een reclameschildering van een baby? met een snor. Iedereen kent hem als de Steeg van de Snorrebaby. Er woont een hechte gemeenschap die liefde en leed deelt onder de wakende blik van een Mariabeeld met kindje. De jonge Camille, ietwat simpel van geest, is wanhopig door het verlies van haar pasgeboren baby. Tot ze, een maand na de begrafenis, de bewoners van de steeg met verstomming slaat door hen vol overtuiging haar verdwenen zuigeling voor te stellen. Consternatie alom, maar niemand durft het aan om de fragiele jonge vrouw met de realiteit te confronteren. Ze beslissen eensgezind om het spel van Camille mee te spelen. Beter zalven met een leugen dan slaan met de waarheid, denkt iedereen. Maar wat als de waarheid haar rechten opeist? Zidrou en Jordi Lafebre schetsen met treffende precisie de tragische en soms onverwachte gevolgen van een dramatische gebeurtenis. Lydie is een gevoelig en onthutsend verhaal. +

Stripboeken
Realistische strips voor volwassenen