Mannen onder elkaar

Eigenlijk is er geen enkele reden waarom Paul Hasselbank en Floyd Paterson elkaar zouden ontmoeten. Hasselbank woont in Toulouse en is ernstig ziek. Paterson woont in Ontario, in het plaatsje North Bay. Hij trekt daar in zijn eentje door het uitgestrekte landschap en jaagt er met pijl-en-boog. En toch is er iets wat deze twee mannen bindt. Iets, of eigenlijk meer iemand. Zowel de een als de ander heeft van Anna gehouden, beiden hielden van dezelfde vrouw en beiden zijn door haar verlaten. Sindsdien is hun ontmoeting onvermijdelijk. De mannen raken verstrikt in een even hevige als breekbare verhouding. In de eenzaamheid van een huis aan de oever van een bevroren meer, van de buitenwereld afgesloten door een hevige storm, leren zij uiteindelijk de harde waarheid kennen. Mannen onder elkaar toont ons, tegen de schitterende achtergrond van het bevroren Noord-Canadese landschap, de dierlijkheid in onszelf, die van de één een jager en van de ander een prooi maakt.

Is Mannen onder elkaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mannen onder elkaar