Marsepeinen vingers

Marsepeinen vingers

Gelezen 37 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 39 Favoriet 3 Recensies 17
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 14   Topics 0   Leesclub

Servi groeit op in de jaren vijftig in Turkije. Ze is negen wanneer haar vader sterft. Haar moeder ontdekt dat ze plots heel kwetsbaar is met vijf vaderloze kinderen. Maar Servi is er gerust op. Ze is immers voorbestemd voor grootse dingen. Met dat verhaal groeit Servi op. Als het lot je zo gunstig gezind is, waarom zou je je dan nog zorgen maken? De werkelijkheid beslist er anders over. Servi komt terecht in Gent, en tracht ontgoochelingen en tragiek een plaats te geven.

Öznur Karaca schetst in Marsepeinen vingers de portretten van beschadigde mensen die geconfronteerd worden met de gevolgen van hun keuzes en verlangen naar een onbereikbaar verleden. Soms volstaat een mensenleven niet om een uitweg te vinden.

Uitgeverij Polis
04 oktober 2017
09 oktober 2017

Culturele ontworteling als basis voor ellende

door: Vera van Winkelen

Zo zoet als de titel klinkt, zo bitter is de realiteit voor de Turkse Servi, hoofdpersoon in Öznur Karaca’s Marsepeinen vingers. De Vlaamse auteur schrijft een debuutroman over het land waar ze is geboren. Op een minimalistische en afstandelijke manier die het verhaal recht doet en kracht meegeeft,...

Reacties op: Marsepeinen vingers