Meer luxe met minder - minimaliseren kun je leren

Rank 3852 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Pas als gewone dingen ineens niet meer gewoon zijn, zien we hoe bijzonder gewone dingen zijn.
Als er iets is wat we de laatste tijd geleerd hebben, is het wel teruggaan naar de essentie. Méér doen met minder. Kan een minimalistische manier van leven een antwoord bieden in deze verwarrende tijd? Annelies Mentink meent van wel. Haar aanpak bestaat uit vijf fases. In de eerste fase ga je opruimen. Vervolgens staat ontspullen centraal. Welke dingen heb je écht nodig, wat is écht belangrijk? Fase drie focust op anders kopen. Met kennis van zaken beslissen waar je je geld aan uitgeeft, bewust kiezen wat je nodig hebt en dat op alle vlakken. In de vierde fase gaat het om verduurzamen. Door het gebruik van ecologische alternatieven, maar ook door anders om te gaan met afval verklein je je negatieve impact op het milieu. Uiteindelijk kom je zo tot de essentie: een minimalistisch leven met méér luxe, méér tijd en méér geluk.
• De Vlaamse Marie Kondo
• Haar Opruimen maakt gelukkig! werd een regelrechte bestseller