Meisjes en kunst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0
Meisjes en kunst zet het leven en werk van vijftig opmerkelijke vrouwen uit de kunstwereld in de kijker – van bekende schilders als Frida Kahlo en Georgia O'Keeffe tot minder bekende namen, zoals de 19e-eeuwse Afro-Amerikaanse quiltmaakster Harriet Powers en de Hopi-Tewa-keramiste Nampeyo.

Deze fascinerende verzameling belicht een breed scala aan kunstvormen en bevat een schat aan informatie over de basisprincipes van kunst en vormgeving, de vertegenwoordiging van vrouwen in musea en het instrumentarium dat iedere kunstenaar in de dop nodig heeft. Meisjes en kunst brengt hulde aan moedige creatieve vrouwen die de wereld hebben geïnspireerd en het pad hebben geëffend voor de kunstenaars van vandaag.
Junior
Van Halewyck

Recensies

Katy Hurkmans Hebban Recensent

Hulde aan de kunstenares

door: Katy Hurkmans 1 like
Met het in de kijker zetten van vijftig opmerkelijke kunstenaressen wordt hulde gebracht aan creatieve vrouwen van over de hele wereld. Het begint met de dertiende eeuwse Guan Doasheng en loopt tot aan de in 1959 geboren Maya Lin. Schilders, architecten, beeldhouwers en fotografen passeren de...