Met de fiets door de Provence

Rank 1290 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Deze keer bezoekt Ingrid Castelein de Luberon. Ze laat je de populaire regio van de Provence in alle seizoenen verkennen.Tijdens zomerse fietstochten neemt ze je mee naar de Monts de Vaucluse en de pestmuur, ze laat je de herfstkleuren bewonderen tijdens een wandeling naar de top van de Luberon of sneeuwpret beleven op de Montagne de Lure. Slenter mee over de Provençaalse marktjes van Gordes, Cavaillon, Apt en Forcalquier, verwonder je in dorpjes als Oppède-le-Vieux, Bonnieux en Menérbes. Bezoek de kastelen van Lacoste en Ansouis, dwaal in het spoor van schrijver Camus door de heuvels rondom Lourmarin en beleef de schilder Cézanne in Aix-en-Provence.

Van de okergroeven van Roussillon en de Colorado Provençal tot de abdij van Sénanque te midden van de lavendelvelden: Met de fiets door de Provence brengt opnieuw boeiende, mooie en herkenbare verhalen in een vlotte en grappige schrijfstijl.

Met de fiets door de Provence is de opvolger van het succesvolle Mon(t) Ventoux en Route de la Lavande, die door pers en publiek lovend werden onthaald.
n.v.t.
Manteau
18 april 2018

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Stefanie

Lezersrecensies (1)

zoveel meer dan een gewone reisgids

door: Stefanie 1 like
Ingrid Castelein (1964) is freelance journaliste en begon haar carrière bij De Standaard (B) en Het Nieuwsblad (B), waar ze het virus voor reisreportages opliep. “Met de fiets door de Provence” is de opvolger van het succesvolle “Mon(t) Ventoux” en “Route de la Lavande”, die door pers...