Met onbekende bestemming

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0
Met onbekende bestemming vertelt het verhaal van Raya Mira Salomon: moeder van Lizzy, verhalenvertelster, leugenaarster, en vrouw van Gideon, fotograaf.

Op de zesde veryaardag van hun dochter verdwijnt ze zonder een spoor achter te laten. Gideon begint een zoektocht naar de oprechtheid van de zeven jaren die ze met elkaar hebben gedeeld. Wat was waar aan Raya Mira, en wat was een leugen? De weg voert hem langs de weerbarstige klei in het noorden naar de onbarmhartige Spaanse zon; van negen ondoorgrondelijke foto’s in de doka tot een kindergrafje onder aan de dijk. Uiteindelijk is het de inhoud van een oude reiskoffer die hem de ontluisterende waarheid onthult over zijn vrouw, hun kind en de ontstellende liefde van een moeder.
Met onbekende bestemming is niet alleen een pijnlijke ontleding van het moederschap, maar ook het verhaal over de kracht van de verbeelding. Iedere poging om daardoor grip te krijgen op het leven brengt ons dichter bij onze bestemming — die pas bij aankomst wordt herkend.

Pockets literaire fictie
Prometheus, Uitgeverij