Mi have een droom

In dit boek zijn alle gedichten die Ramsey Nasr in functie schreef samengebracht.

Als Dichter des Vaderlands ontpopte Ramsey Nasr zicht tot een uiterst betrokken poëet: behalve op de dichterspodia liet hij vaak van zich horen op de opiniepagina's van de krant. Omdat die artikelen een onlosmakelijk onderdeel vormen van zijn dichterschap des vaderlands, staan in deze bundel de opiniërende stukken schouder aan schouder met alle poëzie die hij tijdens zijn vierjarige termijn schreef. We leren de Dichter des Vaderlands erin kennen als een scherp en vurig redenaar, maar ook als schepper van zuivere en intieme liefdeslyriek.
'en dit is mijn gedicht, komt u binnen

let niet op de galm, wees niet bang

laat ons beginnen in leegte

welkom in mijn krater van licht'

Recensies (1)

Is Mi have een droom het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mi have een droom