Mijn ander geel

Danté Vermeulen is een student verpleegkunde met een passie voor muziek, kunst, theater, maar vooral poëzie. Ze heeft negen jaar in een jeugdkoor gezeten en heeft een diploma binnen theatervoordracht. Haar vrijwilligerswerk voor kinderen met een beperking is haar tweede thuis. Als je vraagt aan haar vrienden hoe ze Danté zien, beschrijven ze haar als optimistisch, zorgzaam, gevoelig en energiek.

Doorheen haar puberteit merkte ze op dat ze anders was dan andere en gebeurtenissen anders verwerkte. Dit was niet altijd gemakkelijk en Danté zocht een manier om hiermee te kunnen omgaan. Schrijven van gedichten heeft haar geholpen om verder te groeien en gebeurtenissen een plaats te geven. Het is een bundel van hoogtes, dalen, gedachten, gevoelens, conflicten, liefde, ….Dit boek geeft het perspectief van onwetendheid doorheen de ogen van een student met hoog sensitiviteit en autisme.

“ Vandaag las ik een gedicht

Een gedicht zonder rijm

Een tekst met zware woorden

Dat over mij kon zijn”

Is Mijn ander geel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mijn ander geel