Mijn broer

Mijn broer

Rank 2785 Gelezen 8 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 25 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Jana komt thuis om haar tweelingbroer Bror op te zoeken, die nog steeds in de vervallen familieboerderij woont en zich vastbesloten aan het dooddrinken is. Jana besluit te blijven. Ze sluit zich aan bij een geheel uit mannen bestaand jachtgezelschap, waar ze weigert op elanden met kalveren te schieten, en ze begint een relatie met John, die even intens als mentaal instabiel is. John is kunstschilder, en zijn onderwerpen brengen onvermijdelijk Jana’s pijnlijke verleden naar boven. Hoe Jana haar vader vergeefs probeerde te vermoorden met een hooivork. Hoe Bror er uiteindelijk wel in slaagde, en bij haar werd weggehaald.
Mijn broer is een donker, rauw, gewelddadig en liefdevol verhaal over hartstocht, straf en opoffering. Karin Smirnoff laat zien dat het grootste en moeilijkste van alles vergeving is.

Querido
24 augustus 2021
31 augustus 2021

Evelien Walravens Hebban Recensent

Familieverhaal over vergeving in een eigen taal

door: Evelien Walravens 4 reacties 1 like ebook

Mijn broer is het eerste deel uit de 'Kippo'-trilogie van de Zweedse auteur Karin Smirnoff (1964). De Nederlandse vertaling is in handen van Bart Kraamer. Het debuut van Smirnoff werd genomineerd voor de Augustpriset, de belangrijkste literaire prijs van Zweden. Het boek werd juichend ontvangen...

Reacties op: Mijn broer