Mijn dorp in mozambique

Toen Lisa St Aubin de Terán enkele jaren geleden voor het eerst door Mozambique reisde, werd ze op slag verliefd op het land en de cultuur. Diep in haar hart wist ze dat ze had gevonden waar ze intuïtief altijd naar op zoek was geweest. Tijdens de vele bezoeken die volgden, maakte ze talloze vrienden en raakte ze in het bijzonder betrokken bij de bewoners van het dorp Cabaceira Pequena. Deze plek is zo afgelegen dat slechts weinigen hem hebben bezocht.
Uiteindelijk keerde Lisa St Aubin de Terán het westerse leven de rug toe en vestigde zich in dit primitieve dorp zonder elektriciteit, zonder stromend water en zonder het westerse comfort. Altijd al heeft ze de behoefte gevoeld om mensen te helpen en hier kan ze de dorpsbewoners met raad en daad bijstaan. Ze gaat met hen aan de slag en zet een school, een ecoboerderij en andere gemeenschapsprojecten op en zorgt voor de aanleg van waterputten. Het gebrek aan de westerse luxe wordt gecompenseerd door het dorp dat aan een paradijselijk strand ligt, door het heerlijke weer, het warme zeewater, de harmonie en de spiritualiteit die ze er vindt. Ze begint er een nieuw leven.
Lisa is dan wel een dromer, maar ook een schrijver in hart en nieren. Mijn dorp in Mozambique is het fascinerende verslag van een vrouw die haar hart volgt en haar bestemming vindt aan de kust van Mozambique.

Is Mijn dorp in mozambique het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn dorp in mozambique