Mijn Shiva Danst Niet Meer

Mijn Shiva Danst Niet Meer

Mijn Shiva Danst Niet Meer, vertelt het boeiende en spannende verhaal van de 20 jarige Hindostaanse jongeman Sanjai, die op het punt staat zelfmoord te plegen, na de ontdekking wie zijn echte biologische ouders zijn en wat voor duistere geheimen het verleden herbergt. Maar dan ontmoet hij Heaven, een 19 jarig Nederlands meisje uit een streng Christelijk gezin, dat na enkele traumatische aanvaringen met haar ouders, weggelopen is van huis. Op magistrale wijze vertelt Ramdhani, hoe de levens van beide jongeren met elkaar verweven raken en hoe hun zoektocht naar antwoorden leidt tot een dramatische ontknoping. Ook wil Ramdhani met deze roman het taboe op incest binnen de Hindostaanse bevolkingsgroep doorbreken. Een uniek boek, omdat er bij incest altijd wordt stilgestaan bij de daders en de slachtoffers, maar nooit bij de kinderen die voortkomen uit incest!

Radjindre Ramdhani werd als arme landbouwerszoon geboren in het district Saramacca, te Suriname en emigreerde in 1975 naar Nederland. Zijn eerste boek, Dagboek van een Surinaamse Treinconducteur werd direct een bestseller. Twaalf andere boeken volgden. Naar aanleiding van zijn boek ZIELCONTACT werd hij in 1999 uitgeroepen tot Surinaams Man van het Jaar. Andere bekende boeken van hem zijn: de erotische thriller WEERZIEN, het waargebeurde MOTJO- Dagboek van een Hindoestaanse escort en de Yorka Torie (Surinaamse Spookverhalen) reeks.
Uitgeverij Trishan
03 juli 2019