Mijn verloren liefde

Maria Horvath, een zestienjarig meisje, ontvlucht in 1956 haar stad Boedapest, nadat een aanslag op een brug mislukt is. Haar broer wordt hierbij gedood. Zij komt aan in het Kempense dorp Nijlen in België, waar ze later verliefd wordt op Jozef.
Zij studeert geneeskunde en gaat verder in de chirurgie. Jozef studeert na zijn legerdienst voor ingenieur. In 1968 breekt de Praagse lente uit. Rebels als ze is, kan Maria geen weerstand bieden aan de drang om de opstandelingen te gaan helpen. Ze denkt terug aan haar strijd en die van haar broer, in 1956. Ze wordt echter onmiddellijk gevangen genomen. Haar verblijf in een muffe gevangeniskelder en later de avonturen van haar vlucht, legt ze vast in een dagboek; 'Mijn verloren liefde'. De zoektocht en het terugvinden van haar ‘verloren liefde’ wordt tot tweemaal toe verhinderd.

Is Mijn verloren liefde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn verloren liefde