Mijn verrukkelijke zelf

Mijn verrukkelijke zelf

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Als de echtgenoot van Ilse overlijdt aan keelkanker besluit ze om haar gevoel van pijn en eenzaamheid van zich af te schrijven. Aanvankelijk doet ze dit om hem vast te houden, maar algauw wordt Ilse zich bewust van haar egocentrisch gedrag tijdens de laatste weken van zijn leven en halen negatieve interpretaties van het verleden de bovenhand. Voor zichzelf wil ze dit goedmaken en gaat op zoek naar haar dochter Adeline die ze in vijf jaar niet heeft gezien. Van haar beste vriendin Tineke heeft ze vernomen dat het meisje iets vreselijks heeft meegemaakt dus vindt Ilse dat het tijd wordt om de strijdbijl te begraven. Maar Adeline is onvindbaar en Ilse zoekt hulp in oude, vastgelopen vriendschappen. Ze hoopt op medeleven, maar in tegenstelling daarvan, ervaart ze tegenkanting en wordt ze geconfronteerd met zichzelf. Haar verrukkelijke zelf. Ilyo Hansen (Sint-Niklaas, 1966) studeerde af aan de kunstacademie en is samen met haar levenspartner eigenaar van boekhandel ’t Oneindige Verhaal. ‘Mijn verrukkelijke zelf’ is haar vierde boek, maar eerste roman. In het thrillergenre schreef ze eerder ‘De Verlossing’, ‘Het Project’, en ‘De Zonde’.

Literaire fictie algemeen
Uitgeverij Inkt