Monsieur Paul on tour

On tour met Paul Van Bruystegem. Je kent hem wel, de bassist van Triggerfinger. Een boom van een kerel, strak in het pak en steevast met een Ray-Ban op zijn neus. Monsieur Paul of Lange Polle voor de vrienden.

Leuvenaar Monsieur Paul besluit op zijn dertiende te stoppen met school en beroepsmuzikant te worden. Hij is veertien wanneer hij op café stiekem naar zijn grote idolen Roland Van Campenhout en Big Bill lonkt. Dat hij later met beiden op het podium zal staan, weet hij dan nog niet. Vandaag ademt Monsieur Paul al meer dan veertig jaar rock-'n-roll. Na een succesvol parcours als gitarist bij onder meer The Wolf Banes, Neeka en B.J. Scott komt zijn grote muzikale doorbraak als bassist bij Triggerfinger, waar hij nog steeds speelt. Hij runt zijn eigen opnamestudio in Lier en neemt platen op met beloftevolle jonge bands. In het najaar verschijnt zijn eerste soloplaat 'Low Rider'. Ook al is hij intussen bijna zestig, aan stoppen denkt hij nog lang niet.

In 'Monsieur Paul: on tour' bewijst Paul Van Bruystegem dat rock-'n-roll nog lang niet dood is en neemt hij je mee op een trip door de laatste tien jaar van zijn leven. Hij vertelt eerlijk over zijn verslaving aan drank en drugs en zijn gevecht om voorgoed clean te blijven. Maar vooral over de grenzeloze fun, het harde werken en de onvergetelijke ontmoetingen tijdens het jarenlange touren met Triggerfinger door heel Europa en daarbuiten.
Manteau
07 september 2016