Mooncake

Voor dit boek reisde Jonneke de Zeew alias Mooncake dwars door ons land en kroop ze diep in de ovens van Nederlandse huishoudens. Daar vond ze 50 ongekende taarten, cakes en koeken van eigen bodem die laten zien hoe onze bakcultuur en vandaag de dag uitziet. Nederland kent al heel lang een uitgebreide bakcultuur die vroeger per stad of zelfs per dorp verschilde. Door de komst van mensen uit de hele wereld is de lijst van verschillende soorten baksels explosief gegroeid. Van bolo di cashupete tot kunafeh en modevik - we hebben het allemaal in huis en met dit boek gaan we dat vieren.

Is Mooncake het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mooncake