Ideaverschijnt
Knack:
Humo:

De moord op Commendatore - Deel 1

Gelezen 603 Aan het lezen 27 Wil ik lezen 303 Favoriet 48 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 5 Hebban 1000 325   Topics 0

Een zesendertigjarige pas gescheiden portretschilder neemt zijn intrek in een oud atelier in de bergachtige omgeving ten zuidwesten van Tokio. Behalve door liefdesperikelen wordt hij geplaagd door een painter’s block, een onvermogen om te schilderen. Hij hoopt in het afgelegen atelier tot rust te komen, en zijn inspiratie terug te vinden, maar het zal anders gaan. Een mysterieus schilderij op de zolder van zijn verblijf lijkt tot leven te komen, vanuit een heuvel in het bos achter het huis klinkt ’s nachts het geluid van een bel. Een meisje verdwijnt, en de hoofdpersoon gaat haar zoeken – een zoektocht die hem afvoert naar de wereld der metaforen, waar hij met zijn diepste angsten wordt geconfronteerd.

Atlas Contact
29 november 2017
15 maart 2019

Guy Doms Hebban Recensent

Veelbelovende intro moet eindigen met stevig orgelpunt

door: Guy Doms 1 like

Weer eens tot de grote favorieten worden gerekend voor de Nobelprijs voor de Literatuur, maar hem dan uiteindelijk ook winnen? Het is niet zo eenvoudig; de Japanse topauteur Haruki Murakami (1949) weet het als geen ander. Ooit moet het toch een keer lukken.

Een halve roman beoordelen is niet echt...

Reacties op: De moord op Commendatore - Deel 1