Kafka op het strand

Kafka op het strand

Rank 901 Gelezen 959 Aan het lezen 36 Wil ik lezen 419 Favoriet 204 Recensies 26
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 1 Spots 9 Hebban 1000 69   Topics 0
Kafka Tamura loopt op zijn vijftiende verjaardag van huis weg om te ontsnappen aan zijn onmogelijke vader. Tegelijkertijd gaat Nakata, een man op leeftijd die nooit volledig hersteld is van een bizar ongeluk in zijn jeugd, weg uit zijn vertrouwde omgeving om op zoek te gaan naar een verdwenen kat. Er wordt een brute moord gepleegd, maar de identiteit van zowel de dader als het slachtoffer is een groot raadsel. Katten praten met mensen, vissen vallen uit de lucht en in het bos verschuilen zich soldaten die sinds de Tweede Wereldoorlog niet ouder zijn geworden.

Kafka op het strand is het verhaal van een mythische ontdekkingstocht, van hedendaagse taboes, vadermoord en moederliefde. Bovenal is het een betoverende en vindingrijke roman van een groot stilist.

'Een schitterende en verbijsterende prestatie.' - Independent on Sunday

'De tweede keer bleek Kafka op het strand nog intrigerender dan de eerste.'  - NRC Handelsblad

Jacques Westerhoven
Atlas Contact
28 september 2006
18 september 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Reacties op: Kafka op het strand