Morgen ben ik vrij

?Ga nu maar en slacht het is goed?

De poëzie van Piet Gerbrandy zoekt grenzen op en overschrijdt ze. Enerzijds is hij geworteld in de ?edle Einfalt und stille Grösse? (zoals Winckelmann zegt) van de klassieke traditie, anderzijds wordt zijn wek gekenmerkt door een eigentijdse heftigheid. In Morgen ben ik vrij kan de supermarkt even idyllisch zijn als een beekdal bedreigend, Big Brother heeft het beste met ons voor, alomtegenwoordige liefde is zowel een verlossing als een verschrikking. En de grenzen van tussen poëzie en proza blijken fluïde. Dit is poëzie om vanbuiten te leren en als een bezwering voor je uit te prevelen.

Paperback ?18,95 64 blz.| ISBN 978 90 254 5863 8 | verschenen mei 2010

Piet Gerbrandy is classicus, essayist, criticus en bekroond dichter. Voor zijn debuut Weloverwogen en onopgemerkt (1996) ontving hij de Lucy B. en C.W. van der Hoogtprijs. Het in 2001 verschenen De zwijgende man is niet bitter werd bekroond met de Herman Gorterprijs.

Is Morgen ben ik vrij het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Morgen ben ik vrij