Na de regen

Na de regen

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

Siri's moeder verongelukte toen ze op een nacht in de regen met haar fiets naar huis reed. Sindsdien leeft Siri alleen en is ze als de dood voor onweer. Pas wanneer ze als geluidsontwerper een eigen studio opent in Brussel, krijgt haar leven weer zin.
Als ze echter Ferre ontmoet, een opkomend beeldend kunstenaar, raakt ze volledig de kluts kwijt. Halsoverkop rijdt Siri naar Frankrijk. Ze wil er de plek opzoeken waar ze meer dan tien jaar geleden terechtkwam na het overlijden van haar moeder. De plek die haar leven voor een tweede keer in korte tijd op z'n kop zette.

Manteau
18 april 2018

Hebban recensie

De kracht van geluid

door Kim Saris op 10-07-2018

Geluid speelt een urgente rol in het literaire debuut Na de regen van Eva de Groote. Het verhaal gaat over de 29-jarige geluidsontwerper Siri, wiens leven in de knoop raakt als ze een nieuwe klus moet voltooien voor de knappe regisseur Ferre. Ze vlucht naar Vera Marek in Frankrijk, een vriendin van haar overleden moeder, en wordt daar geconfronteerd met haar geheimzinnige verleden. Het is een...