Naar Jeruzalem en terug

Wie zich aan de hand van Saul Bellow laat meevoeren door Isra zal worden bemoedigd door het beeld dat ons van dit land wordt gegund. Bellow leidt ons langs de synagogue en de souk, langs het caf n langs de geschiedenis. Hij geeft ons inzicht in de gespletenheid van het land, in de voortdurende dreiging van buitenaf, en schuift ondertussen bij zoveel mogelijk verschillende culturen aan tafel. Maar bovenal toont hij ons de vitaliteit en de hoffelijkheid van een natie die ondanks al haar littekens toch een onweerstaanbare aantrekkingskracht weet te behouden.
Naar Jeruzalem en terug is een klassiek reisboek over Isra en Bellows observaties zijn nog altijd uitzonderlijk scherp en urgent.
Saul Bellow (1915-2005) schreef onder meer De avonturen van Augie March, Herzog en Ravelstein. In 1976 kreeg Bellow de Nobelprijs voor Literatuur.
'Een van de beste en eerlijkste boeken die ter verdediging van Isra geschreven zijn.' - Renate Rubinstein

Is Naar Jeruzalem en terug het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Naar Jeruzalem en terug