Najib

Rank 3344 Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
Najib Amhali is een van de bekendste en meest succesvolle cabaretiers van Nederland. Geboren in Nador, Marokko, maar opgegroeid in Krommenie als oudste van vier broers begon hij in de jaren negentig als stand-upcomedian bij de Comedy Train in kleine zaaltjes, voordat hij in 1998 definitief doorbrak bij het grote publiek na het winnen van zowel de jury- als de publieksprijs van het Leids Cabaret Festival.
Sindsdien maakte hij negen avondvullende solovoorstellingen waarmee hij langs de grootste zalen van Nederland toerde, was hij als acteur te zien in onder meer Jezus is een Palestijn en Shouf Shouf Habibi en verkocht hij als eerste Nederlandse cabaretier de Ziggo Dome drie keer uit.
Najib Amhali behoort tot de absolute top, maar toch kent ook zijn succes een keerzijde: jarenlang worstelde hij met een drank- en drugsverslaving die bijna het einde van zijn carrière en zijn huwelijk betekende.
In deze biografie vertellen naast Najib zelf ook familie en vrienden openhartig over zijn leven: over zijn jeugd, de soms ingewikkelde familiebanden, het pad naar de roem en de prijs die hij betaalde voor het succes.

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Gideon

Lezerswaarderingen