Nasleep

Nasleep

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 4
Iedereen heeft een geschiedenis.
De vijftienjarige Floris, die zijn verbannen, gewelddadige vader Alexander gaat zoeken.
Zijn moeder Marthe, die jarenlang door Alexander is misbruikt en haar dochter en beste vrienden moet missen.
Jonkvrouw Jorinde, die landgoed Markenrode heeft geërfd nadat haar vader en broer in een oorlog zijn omgekomen.
De mensen die Floris onderweg tegenkomt: de zussen Simona en Sophie, die hun overleden moeder missen en worstelen met jongens, familie en uithuwelijking, en Line, die op hun vaders boerderij letterlijk een hondenleven moet leiden.
De mensen die achterblijven en de mensen die in de tussentijd naar Markenrode komen.

Nasleep gaat over al die mensen, al hun achtergronden en geschiedenissen en hoe die doorwerken in hun nu. Het is een wreed verhaal, maar ook een lief verhaal over ouders en kinderen, broers en zussen, mannen en vrouwen, nature en nurture, erbij (willen) horen, vriendschap en liefde. In een middeleeuws aandoende wereld, maar met gevoelens van nu en alle tijden.

Brave New Books
16 oktober 2019